mindromblogg

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Jennie Jeffberg - 30 januari 2012 21:54

Slutade då 19.15 i backa idag. Mina elever var superduktiga! Vi gjorde en enkel version av muggflyttning. Barbacka dessutom! Hihi!


När jag kom hem hade Kristoffer gjort spaghetti & köttfärssås. Middagen stod på bordet, så det var bara att sätta sig! Till efterrätt hade han ordnat glass och frusna bär! Väldigt tacksamt. Nu ska jag bara komma på något att ge honom i gengäld.. Jag tror jag vet vad!


Imorgon är jag.... OCKSÅ hästledig!!! Wiiie. Jag var dock tvungen att åka en sväng till stallet idag i alla fall. För mamma hade ingen betfor till imorgon då jag tog hem hinken för att fylla på igår. Och jag kan ju inte riktigt låta henne ta den på bussen! ;) Jaaa jaa.. Ska bädda ner mig nu! Godnatt!


 

Av Jennie Jeffberg - 30 januari 2012 07:00

Yes!


Janni har skickat besiktningsprotokollet! Det kom ju bort i passet under tiden Pace var på väg hit. Så nu får jag kopian och Ä n t l i g e n kan vi försäkra henne! Vi har redan pratat med Agria, och allt är grönt. Vi valde agria för att alla försäkringsbolag tar inte emot utländska besiktningar, så för att göra det lätt för oss blev det agria. Annars hade vi ju kunnat besiktiga henne igen nu när hon kommit hem :)


Jag och mamma har kommit överrens om att mamma ska ha henne varje måndag och att det blir Pace's officiella vilodag! Så nu vet ni det. Jag är hästledig alla måndagar framöver! ;)


Idag börjar jag 07.00 på dagis. Jobbar till 18.00, vilket vi kommer att göra nu varje måndag! Sedan ska jag ha lektion i backa! Nu är Dompe bra igen. Han skrittar och travar. Siktar åt att han ska börja galoppera i slutet av veckan. Planerar nämligen CR för mina elever!!! Om sådär 3-4 veckor. Lutar åt ARS :)


Jag ska maila Anna Rundkrantz ikväll med! Tänkte höra lite om ridhus... Känner att det börjar bli dax för Pace nu! Åh vad sugen jag är på att börja träna!!! Hoppträningarna för Sandra är inomhus (än så länge) och Pace ska allt få ha varit i ridhuset någon gång innan vi ska vara med på hoppträningarna där! Meeen. Hon MÅSTE klippas innan! Hoppas på bra väder till helgen! Har köpt ett nytt 150g täcke med halvhals jag kan lägga över det andra täcket i värsta fall! (A) Tips/Råd?


 

Ovido - Quiz & Flashcards