mindromblogg

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Jennie Jeffberg - 8 januari 2012 20:00

Hej allihopa! Idag har jag ridit på Dompisen! Vi hade markarbete & vi travhoppade! Dompisen var jätteduktig, han sög mot hindrerna (: Först hoppade vi ett kryss och sedan hoppade jag ett ca. 75 cm rätuppstående i trav! Trodde faktiskt inte att han skulle klara det i trav, men oja! Red med min gröna huva, men dompisen har för korta öron! Haha, hans öron får växa lite till (:Men han störde sig iaf inte på den vilket Lisa så att han hade gjort innan! Mamma tog lite bilder, trodde pappa skulle komma med stativet men det gjorde han ikke? Han orkade väl inte xD Men vissa blev riktigt bra! jaja, nog tjatat, dessutom tappade Snobben en sko! Lagom bra nu när hovis kommer på Onsdag.... Haha (: Men jag har haft en bra dag iallafall, sedan förutom att jag har varit i stallet så såg jag på skidor, det var rätt kul när svensken spöade norrmannen!! Jag är så elak... (: Jaja ni får ha det bra // Clara!

Av Jennie Jeffberg - 8 januari 2012 16:39

Kom precis hem från stallet. Har haft ännu en mysig dag där uppe! Ridit Kendy i manegen. Hon har inte gått där på hela veckan så idag var hon faktiskt till och med pigg!! Värmde upp med galopp runt fyrkantspåret (lätt sits), snett igenom - galoppombyte - samma sak i andra varvet. Jag är väldigt noga med det (speciellt när jag värmer upp) att hästarna går lika mycket i varje varv! Sedan kan det ju finnas de hästar som man behöver jobba mer i ena varvet om det är något speciellt. Sedan blev det lite öka/minska volten i trav, vilket hon tyckte var jättejobbigt :P Red totalt 35 min i ridhuset. Det tar ungefär 15 min att skritta dit, respektive 15 hem. Så det var ett perfekt pass för henne!

Märkte dock igår att Kendy börjat smalna av! :S Känns konstigt. Och det hade tydligen försvunnit mat ur Alice höpåsar o grejer! Jag vet inte vad detta är :( Men hon fick lite mer mat idag iaf Kendan

Jag träffade Lotta och Rebecka i stallet! De är intresserad av stallplats hos oss! Hoppas de flyttar :D Fler som vill bort från Prk...


Imorgon börjar jag jobbaaaa!!! SKÖNT men ändå inte! Är så roligt att kunna vara i stallet dagarna långa! Men pengar måste in. Annars kan man inte ha häst!


Då blir det till att hoppa in i duschen nu kära vänner! Clara gästar oss ikväll med. Och imorgon är det Celicias tur! Missa inte, 12.00





 








Av Jennie Jeffberg - 8 januari 2012 12:00

Hej alla läsare :) Jag heter då Clara och jag ska gästblogga här ett tag! Jag är 13 år och har ridit i 5 år nu men nu är jag inne på mitt 6:e :) Jag älskar att rida och det är det jag vill satsa på när jag blir större (: Jag gillar mest dressyr, jag rider just nu en ponny som heter Dom-Pérignon som vi hyr av en hästuthyrning ( delar med mina 2 kompisar lisa & hanna som ni säkert hört Jennie babbla om (: ) Jag rider för Jennie 1 dag i veckan på Söndagar & tycker hon är suuuperbra! En riktig förebild!! Föutom hästarna älskar jag att fota, framförallt fotar jag då såklart pållar (: ja, nu vet ni lite om mig, ni får väl ställa en fråga om ni undrar ngt! Ha det bra // Clara

Av Jennie Jeffberg - 8 januari 2012 09:02

Ska snart upp och hålla lektion! Sedan åker jag till stallet o ska rida Kendy! Hörs sen :))


 

Ovido - Quiz & Flashcards