mindromblogg

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Jennie Jeffberg - 5 januari 2012 19:22

Min klippmaskin har kommit!!! :D


Idag har varit en ganska så rutten dag... Fast ändå bra! Började med lektionen i backa. Jag longerade de var och en så att de fick sitta i sadeln utan att behöva koncentrera sig så mycket på själva hästen, utan bara på sig själva - Vilket var lättare för vissa än andra *s*. Sedan åkte jag till stallet. Skulle möta pappa vid 12, men då får man ett sms om att "jag kommer om en timma". Jag mockade boxarna så länge... Hann nästan båda 2 innan pappa kom. Har mockat igenom boxarna GRUNDLIGT idag. Jag har inte strött hos min häst på nästan 2 veckor och hon har fortfarande mycket spån?! Nån som typ slänger in gammalt till henne eller nått xD Då står hon ändå inte på bädd... Tråkigt när det är så brunt i boxen bara. Vill ha det vitt varje dag :D Men hon är världens gris och går runt, runt o runt på nätterna... Sedan ligger hon ner på det!

Vid 13 kom pappa... Vid 14.30 red jag ut på Pace, gallhålan :D I slutet av gallhålan är det en lååååååååång backe, den fick hon trava upp för 2 ggr. Det var jobbigt tyckte hon!

Sen var Alice i stallet! :D :D Min räddare i nöden! Vi red också gallhålan med ponnyn Alice och ponnyn Kendy! Tack Alice <3 <3 <3 Fick lite bråttom efter ridpasset, då jag skulle träffa Emelie halv 6. Inte kul att stressa i stallet :(

.


Imorgon ska jag åka upp på morgonen o fixa allt tror jag. Hoppas jag hinner upp inann utsläppet då jag vill smörja in hennes karleder med karledssalvan som är SUPERBRA!!! Sedan luncha med underbara Matilda! Haha, busunge! <3

Av Jennie Jeffberg - 5 januari 2012 09:35

Wihu! SNÄLLA GULLIGA GOA Sara lät mig ha Kendan idag med :D Vi har ju bara henne tills på tisdag då Cicci kommer hem igen <3 Ska snart upp till mina elever, ska faktiskt be dom om hjälp med en sak... Det får ni veta vad det var sedan ;)


Så ska rida båda hestisarna idag. En riktig mysdag blir det!


  •  Vad ska jag blogga om? Tips?
Ovido - Quiz & Flashcards