mindromblogg

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Jennie Jeffberg - 9 januari 2012 21:56

Har en väldigt mysig kväll med mitt hjärta. Jag satte på potatis, hoppade in i duschen, tittade på tv och den kollade Kristoffer till den o ba, nee, den är inte klar! Så började vi titta på filmen som går på 8an, POTATISEN?! Den var klar efter att ha kokat i en timma :-p Kanske därför man INTE ska koka potatis utan lock!!!Skrittade ut med Emelie idag. Helt underbart och välbehövligt! Red barbacka. Önskar min häst var liiite rundare över ryggen... :-pNu ska vi kolla klart på filmen som går på 8an! Den är bra!! :-D

Av Jennie Jeffberg - 9 januari 2012 12:00

Jag heter Celica och kommer gästblogga här Jag är en glad tjej på 13 år. Jag är väldigt målinriktad och vill ha struktur på det jag gör, jag gillar inte slarv och är väldigt noga runt hästarna! Hemma är jag inte lika nogrann Jag har alltid älskat hästar, är inne på min 8:onde ridår! Jag Innan red jag på ridskola blev skötare på lite hästar och sen kom jag till det stallet jag står med min hyrponny nu. Innan jag och mina 2 kompisar började hyra den hästen vi har nu red jag på en av shettisarna dom har där. Cirkus heter han och är väldigt speciell!! Men fy vad jag fortfarande vill rida honom!♥ Han är svettfux och ungefär 110 cm i mhk. Han är väldigt snäll att rida och pyssla med om man hanterar honom rätt. Han är lite klurig i ridningen! Jag får skriva om honom någon annan dag!

Jag har varit i detta stallet i ca 3 år nu tror jag! Och har lärt mig massor av att bara pyssla och hjälpa till med mockning mm. Har även ridit lektioner för fina Jennie♥ Vilket jag har lärt mig MASSOR av! Verkligen en förebild i ridningen :) Den hästen vi har nu heter Dom-Pérignon men kallas Dompe. Han är 22 år gammal, brun och 136 cm i mhk. Väldigt härlig att rida!! Ganska väluppfostrad men är alltid snäll! Han skulle aldrig sparkas eller bitas. Jag rider honom 2 dagar i veckan, 1 lektion för Jennie och en uteritt. Han är duktig i både dressyr och hoppning! På detta året jag ridit honom har jag lärt mig massor!

Jag är väldigt hopp intresserad. När jag blir äldre skulle jag vilja bli ridlärare och hjälpa ryttare och hästar med ett problem! T.ex att hästen är lite som Cirkus bockar, kastar av folk och ganska jobbig att rida! Skulle också gärna vilja köpa in unghästar rida till dom och sälja dom, eller ha ett litet shettis stuteri. Nu vet ni ganska mycket om mig är det någonting så är det bara att fråga! Kommentera mycket det är skoj  Ha det bra!! Celicia 

Ovido - Quiz & Flashcards