mindromblogg

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Igår

Av Jennie Jeffberg - 18 mars 2012 09:39

En mycket spännande ridtur igår måste jag säga!! Första halvan går helt Ok (jag red ut)! Visst, hon var lite giraff och gick inte fullt så koncentrerat som hon brukar... Hästen älskar att jobba. Första halvan var bara trav. Sedan kommer vi till galoppen! Hjäääääälp mig! Det första hon gör är att gå iväg i en hejdundrande fart! Så försöker jag bromsa, och hon bara kör upp huvudet och springer ännu mer, ännu fortare! Grrr.... Så gjorde hon två gånger och jag fick ta tag i henne jättehårt. Så som jag verkligen inte vill ta i henne! Vet hur känsliga hästar är i munnen! Sedan försöker hon med grej nummer två. Ja då ska hon protestera genom att resa sig! Första gången var väl inte jättehögt, men andra gången kändes det i n t e okej! Jag har varit med om att hon lättat från marken, men hon har aldrig rest sig! För mig är det väldigt stor skillnad från att lätta från marken till att resa sig!

Något positivt jag tar med mig ifrån gårdagens ridpass var ändå att hon tog galoppskänkeln och faktiskt fattade galopp ifrån skritt!


Så nu har bakslaget verkligen kommit! Hon hade sååå behövt en vilopaus tror jag! Men hon är så understimulerad just nu att jag inte riktigt kan ställa av henne!


Idag ska vi byta box och se om hon blir bättre! Hon har ju förstört betonggolvet i boxen! (Y) Jaha... Detta var Pace. Trevlig presentation hon fick idag!!




   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (Δωρις) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards