mindromblogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Sista inlägget för veckan...

Av Jennie Jeffberg - 22 januari 2012 20:58


.


Har haft en tokmysig dag (vecka). Hämtade som sagt Celicia i morse. Hon var en klippa i stallet och borstade och putsade för mig. Så himla tacksam! Pace älskar verkligen att bli ompysslad. Jag gillar även att få hjälp med fodring och utsläpp! Nää, det lät fel. Men tråkigt att göra sånt själv, speciellt nu när det är så mörkt!
Haha, hade ju kvällsfodringen igår. JÄÄÄÄDRAR vad Robert skrämde mig. Han stod vid förrådet precis när jag släckt i stallet (stallampan är samma som den på utsidan) och ska gå till bilen när det står någon vid ladan! OMG. Hahaha. Aja, kanske borde coola ner där! Men ploga klockan nio på kvällen? Vem gör det?!?

Huh.


Pace dag idag då... Jag red på banan för första gången! Jag blev positivt överraskad kan jag säga!! Wow! Så lätt...

Kristoffer var med. Vi gick lilla rundan efteråt. Hon blir ju rätt svettig lilla damen i all päls. Kan inte påstå att jag red direkt hårt eller länge. Men tog 2 varv i galopp i båda varven på fyrkanten. Med skritt emellan o lite svettig blev hon allt! Klippmaskinen ligger här bredvid mig och väntar, men det känns taskigt att ta det nu. Jag vet inte varför... Vill täcka henne alldeles för väl!! Kristoffer har en mindre klippmaskin, vi pratade om att iaf ta huvudet imon så hon ser liiite mer feminin ut! Dock har jag problem med en annan sak som jag hört försvinner med kortare päls. Fuktighetsutslag? Idag hittade Celicia ett precis där sadelgjorden ska sitta! :S Har ett ludd i stallet, bara att sätta på. Men det är som tur är inte farligt när de spricker. Jag har dragit bort några stycken när jag inte visste :P Haha.


(Bilden ovan är från lektionen idag. Mina duktiga tjejer tolkade!)


 

 
 
Ingen bild

Clara

23 januari 2012 08:46

Där är ju jag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (Δωρις) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards