mindromblogg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Ännu en dag att fånga!!!

Av Jennie Jeffberg - 21 januari 2012 07:57

Jag vaknade tidigt idag.. Kan inte riktigt säga varför. Jag la mig inte direkt tidigt igår. Men jag har sovit ganska dåligt det sista. Vet inte om jag kanske är stressad över något utan att jag tänker särskilt mycket på det...

Helgdag idag. Det betyder att i vårt stall har man lunchfodring/insläpp själv + att jag har kvällsfodringen idag... Det blir verkligen en heldag i stallet för mig!!!

Vi skulle haft stallmöte idag, men för få hade skrivit upp sig på tavlan. Tråkigt att folket bara struntar i det för att det hade stått uppe i säkert en vecka och man skulle skriva upp sig på den tiden man kunde! Iaf, som ni förstår blir det inget stallmöte!

Jag åker till stallet vid 11 (har både Pace & Alice idag!) mockar och kanske gör maten också om jag hinner innan vettig tid. Sedan tar jag in pållarna så att dom får käka lunch, medan jag åker till naturnära med min pojkvän (som senare ska rida med mig idag!) och köper foder (kanske även hämta/köpa spån).

Jag vet inte om jag skrivit det? Men jag har hittat ett krafftfoder med selentillskott så att jag slipper meka med pulvret längre! Så himla skönt!! Det pulvret som jag fick tag i sist är sånt man blandar i t.ex betforen och precis innan givan, vilket gör (i och med att vi låser in vårt foder i lilla stallet där bara vi kan koden) att det bara är jag och mamma som gett henne det vid insläpp/efter ridning. Riktigt osmidigt. Men vill inte att hon ska få muskelbrist :) Ska även köpa B-vitamin till totton!

Krafftfodret heter KRAFFT pluss protein.


Vill ni att jag lägger upp en film från dagens ridpass i torsdags?! :D Hehe, dags för ett nytt inlägg av en gammal häst jag ridit?! KOMMENTERA!!!

   

 
 
Idah

Idah

21 januari 2012 08:37

Jaa, filmer e alltid kul!! :D

http://Idizlindbergh.bloggplatsen.se

Jennie Jeffberg

21 januari 2012 10:02

Jaa, eller hur! :D

 
Ingen bild

Clara

21 januari 2012 11:53

Mera om hästar du ridit, typ den första hästen du red eller ngt :D
Om du kommer ihåg xD

Jennie Jeffberg

21 januari 2012 17:58

Ja okej. Kan ju skriva om den första hästen jag kommer ihåg iaf! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (Δωρις) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards