mindromblogg

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Celicia bloggar!

Av Jennie Jeffberg - 13 januari 2012 12:00

 


Ja, lovade ju att jag skulle berätta om min och Cirkus historia så ja here it comes! Allt började med att min granne frågade om jag ville rida ett par shettisar vid kyrkan. Jag sa då nej eftersom jag redan hade en medryttarponny. Men jag slutade på den o orkar inte gå in på varför! :) Sedan så följde jag med min kompis Clara, som jag delar Dompe med hon gästbloggade igår. Vi gjorde alla dom dagliga sysslorna som mockning mm. Och så borstade vi ponnysarna o myste med dom! Sedan blev det mer och mer att vi kom dit varje Tisdag för att ta hand om hästarna. Vi började då köra och rida på tisdagarna också! Jag tog mest hand om Snobben och Clara Cirkus.. Clara körde mestadels Cirkus och jag red på Snobben, men ibland så bytte vi såklart! :) Sedan blev det att jag började rida som "inhoppare" om någon var sjuk/bortrest! Då var vi 5 personer med mig som red på ponnysarna. Jag ville ju helst rida Snobben då eftersom jag kände honom mer men jag red mest Cirkus. Haha, ja undra hur det såg ut första gången han bockade med mig!! *fniss* Sedan blev det att jag började rida Cirkus "permanent" på fredagar lektion för Jennie och lördgar uteritt! Då var vi 4 personer på ponnysarna.. Sedan rullade det på!! Började utvecklas mer och mer, både jag och hästen. MEN förra vintern 2010-2011 vet jag inte riktigt vad som hade flugit i Cirkus! Han total VÄGRADE att gå på volten eller lyssna på ryttaren!! Vi kämpade och kämpade jag och Clara men det kändes som om inget hände med honom!! Efter ett långt halvår med svett tårar och besvikelser så började man se ljuset i tunneln! Till våren var han tillbaka och började lyssna igen allt kom tillbaka han började t.om gå på tygeln! Åh vilken lättnad det var! Tränandet fortsatte vi utvecklades mer och mer. Lärde känna varandra mer. Vi började rulla ut på lite clearrounder. Ja, det gick väl inte så jätte bra först men någon rosett fick vi iaf :) Åh vilka tider det var!!
Men... tiden gick mina ben växte jag blev längre och kunde inte längre rida honom :( Men jag har verkligen haft toppen år när jag ridit honom! Älskar honom till 110 %  Nu försöker jag att hjälpa alla andra med honom att ge tips mm. Han är verkligen speciell min lilla Prins<3 Nu vet ni lite mer om Cirkus! :) Här får ni lite bilder på oss under åren :) :)


.


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (&Delta;&omega;&rho;&iota;&sigmaf;) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards