mindromblogg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

http://www.sovereignsporthorses.com/

Av Jennie Jeffberg - 5 mars 2012 20:54

Pace är ett sto f. 07 e. Pacom of Newhaggart u. Liath of Newhaggart. Svartskäck ca 165 cm i mankhöjd

och ganska nätt i typen.
Hon är avlad för hoppning och det är det vi kommer att fokusera på främst, men också dressyren som hon visar god potential inom. Hon är väldigt okompliserad när det gäller det mesta så som att sko, lasta, klippa, rida ut själv, trafiksäker till 100%. En väldigt lättlärd häst som jag tror att jag kommer ha mycket roligt tillsammans med!

Jag hittade henne på den svenska hästsajten Hästnet.se. När jag fick reda på att hästen befann sig på Irland fick jag en klump i magen. Det fanns självklart en möjlighet att åka dit för att provrida henne, men det skulle bli omständigt. Jag bad Janni på Sovereign sport horses, att skicka bilder och filmer till mig, och jag bestämde mig för att göra en jättechansning! Jag köpte hästen jag aldrig någonsin suttit på eller sett med egna ögon.
Denna hästen kunde ha varit vara en mardröm. Jag letade varken efter en unghäst eller ett sto. Anledningen till varför jag tittade på annonsen var för att hästen var så lik en annan häst jag tränat. Jag hörde mig för och fick många utlåtanden om att de irländska hästarna skulle ha ett gott psyke. Och med Jannis ord så lät det bara för bra för att vara sant. Jag har aldrig ångrat det valet. Hon visade sig vara precis den häst jag sökt så länge efter.


Se det jag skrev på deras hemsida: http://www.sovereignsporthorses.com/testimonials.html

   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (Δωρις) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards