mindromblogg

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Morgoninlägg

Av Jennie Jeffberg - 4 mars 2012 10:14

Såhär ser planerna ut för idag:


Klockan 11 ska jag hålla lektion i backa. De ska rida dressyr. Efter det ska jag plocka upp min elev Celicia och vi ska åka till Pace. Det blir longering eller tömkörning för hennes del idag... Har inte riktigt bestämt mig. En kompis tipsade om att tömköra på volt. Det är ju ett alternativ, då jag inte känner mig helt kry! Tömkörning är ju ett bättre sätt för att få hästen att arbeta, men egentligen tror jag att hon bara skulle må bra av att få springa av sig.

Köpte lite nya grejer till henne igår. Inget "kul", bara såna viktigheter som bogskydd, höpåse och krafft... Ska testa höpåsen och se om den rymmer 6kg som det står på att den ska göra!

Efter det måste jag på nåt sätt få tag i spån. Mitt är heeelt slut! Suck...

O så ska jag hinna träffa en gó vän....

Sen åker jag väl hem. Ska se BB ikväll! :D


Jag och mamma har lyckats komma överrens om en fast dag hon ska ha Pace. Det är måndagar. Jag har ingen möjlighet att göra hennes dag då jag varje måndag jobbar till kvart över 7! Mamma rider lektion på partille ridklubb på måndagskvällarna och vi sa att måndagar blir hennes officiella vilodag!! Har märkt på henne att hon inte är en häst som kan vila ofta. Så jag försöker alltid ta en promenad om det är så att jag av olika orsaker inte kan rida...


Känns som om vi börjar hitta en balans nu jag och hästen. Alla biter faller på plats. Vi förstår varandra. Haha, fjantigt det lät, men det är ju så... Vi tillbringar mycket tid tillsammans. Rörigt nu! Måste åka!! Skriver mer sen :))


Bild från igår.
FOTO: ME :D 


   

 
 
Hanna

Hanna

4 mars 2012 10:34

Vilken fin blogg du har! Fina bilder ;)

http://lfk-ryttarna.bloggplatsen.se

Jennie Jeffberg

5 mars 2012 20:54

Tack Hanna! Eran var också jättefin!!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jeffberg - 1 juni 2012 06:00

Direkt kopierat ifrån: http://sv.wikipedia.org/wiki/Doris Doris       För andra betydelser se, Doris (olika betydelser) Kvinnonamnet Doris är ett grekiskt namn (Δωρις) som betyder "gåva" eller "från havet". Event...

Av Jennie Jeffberg - 22 mars 2012 19:55

Livet är så himla bra!! Och imorgon ska jag rida Pace! :D     ...

Av Jennie Jeffberg - 21 mars 2012 18:23

Onsdag och jag har varit hästledig hela veckan! Måste säga att det är skönt just nu. Jag hinner träffa mina vänner osv ^D Imorgon kommer veterinären och ska besiktiga henne. Kanske vi får ordning på försäkräkringen till slut!   Pratade med mamma ...

Ja

Av Jennie Jeffberg - 20 mars 2012 20:18

Sitter hos Rebecka nu. Äter kladdkaka och kolakakor som jag bakat :)) Sen blir det BB med gott sällskap! ;) Imorgon har jag sovmorgon! Så himla skönt! Japp! Det var det......

Av Jennie Jeffberg - 19 mars 2012 12:16

Bloggar på rasten på jobbet! Jobbar till kvart över sju idag. Smått segt :(   Imorgon ska jag köra bästis m. familj till flyget kl. kvart över sex på morgonen. De ska till Egypten en vecka!! Kommer sakna henne massa :(   Lyssnar på denna nu.....

Ovido - Quiz & Flashcards