mindromblogg

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Jennie Jeffberg - 14 december 2011 22:07

Har haft en helmysig dag som startade med en tur till Ullared med min kära syster. Jag handlade inte så mycket, blev en till vattenkrubba att hänga upp då den på golvet inte håller sig fräsch nog, en svart delta och en karledssalva som är bra för att motverka mugg. Hagarna är för tråkiga såhär års. Och vill ju den lilla damen ska få vara ute så mycket som möjligt :)

På hemvägen stannade vi på Hööks för att byta vårat innetäcke. Det är nästan ingen idé att lägga på ett 145 täcke, utetäcket hon har nu är på yttersta spännet så tror knappast att det räcker en vinter till (vet att det kan skilja sig något i storlekarna beroende på märke). Istället fick det bli ett 155 som jag provade senare och som passade henne jättebra! Det får hon ha när det blir lite kallare. Just nu står hon utan täcke på natten - om hon är någorlunda torr, och så får hon på sig utetäcket när hon ska gå ut i hagen.

I alla fall, jag och mamma åkte till stallet. Vi hade bestämt oss för att longera idag - Första longeringen! Jag måste erkänna att jag är helnöjd! Visst att alla kommandona inte satt där de skulle, men det är ju inte så konstigt eftersom hon och jag pratar olika språk än så länge. Bortsett från kroppsspråket ;) Efteråt gick vi en vända i skogen då det fortfarande var ljust ute. Helt underbart! Pace frustade som bara den och verkade väldigt nöjd med sig själv!
 



  
Mamma och Pace före longering.



Jag vet inte vad som hände med texten där riktigt. Fyy... Jag har fått tillbaks min nya dator idag som varit inne på reparation. HIMLA SKÖNT! Men meningen var lixom att de skulle LAGA datorn åt mig. De bytte moderkort och sa att det var det som var felet. Men det första som händer när jag startar dator är att alla fönster öppnar sig långsamt, och stänger sig långsamt! I detta startläget går det INTE att titta på film. Hehe, som om det vore mitt största problem? Nej kanske inte, men jag vill att det ska funka!


Måste säga en sak till nu när jag ändå varit så flitig och kommit till denna sidan! Jag är grymt besviken på min systemkamera! Får inga bra bilder nu för tiden :( Vet inte hur jag sa gå till väga där... Hoppas jag kommer på det snart. Då blir det en bildbomb. Det lovar jag!!



IMORGON SKA JAG RIDA!!!

Ovido - Quiz & Flashcards